جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، گفت: به همین منظور در ایام نوروز بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص در شهرستان های گیلان برگزار شد.

رضا ثقتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برنامه های نوروزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای شعار «قرن جدید، قرن امید» برنامه ریزی و اجرا شد، اظهار کرد: تلاش شد تا از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان های مختلف گیلان برای ایجاد فضای با نشاط و عیدانه استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در سطح شهرستان های استان گیلان اجرا شد، گفت: اجرای جشنواره های نوروزی و توجه به احیای آئین های سنتی به صورت ویژه در ایام نوروز از سوی اصحاب فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در گفتمان فرهنگی دولت مردمی اجرای عدالت فرهنگی در همه ابعاد اعم از توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در اولویت قرار دارد، افزود: در همین راستا تلاش شده تا در اجرای برنامه های عیدانه فعالان فرهنگ و هنر به مناطق کمتر برخوردار و محروم توجه ویژه ای شود.

وی به اکران فیلم های سینمایی در مناطق فاقد سینما و محروم در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: اجرای موسیقی محلی در نقاط گردشگری استان گیلان و همچنین برپایی جشنواره های عیدانه، نوروزی خوانی و راه اندازی کارناوال های شادی توسط گروه های هنری از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز بود.

ثقتی با بیان اینکه در ایام نوروز تلاش شده که در قالب دید و بازدید به دیدن پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان که در طول سال کمتر فرصت احوال پرسی از آنها می شود برویم، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای هنرمند نیز از دیگر برنامه ها بوده است.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های آثار نقاشی، نمایش های آئینی، برپایی غرفه محصولات فرهنگی، استندآپ کمدی بخش دیگری از برنامه های نوروزی اجرا شده در سطح شهرستان های گیلان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دومین همایش استانی شعر «لاله های غریب» با محوریت شهید «ابوالحسن کریمی» دادستان شهید استان، تأکید کرد: استفاده از ابزارهای هنری برای حفظ و انتقال ارزش ها و معرفی الگوهایی که بخشی از هویت استان گیلان را تشکیل می دهند در دستور کار قرار دارد و برگزاری همایش استانی شعر «لاله های غریب» در راستای همین هدف بود.

وی با بیان اینکه قطعاً این روند و تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان گیلان استمرار خواهد داشت، گفت: برای امسال برنامه های ویژه ای همانند برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک پیش بینی شده که مطمئناً حرکت بزرگ فرهنگی و هنری گیلان است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان