جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- ششمین شب اکران فیلم های چهلمین جشنواره فجر در رشت با ادای احترام تماشاگران گیلانی به مقام شهید «علی اکبر رنجبر» به پایان رسید.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: ششمین روز از اکران فیلم های چهلمین جشنواره فجر نیز در استان گیلان به پایان رسید. یکی از مهم ترین اتفاقات روز ششم اکران ها در رشت ادای احترام تماشاگران گیلانی به مقام شامخ شهید «علی اکبر رنجبر» بود.

تماشاگران گیلانی با قرار دادن شاخه های گل و روشن کردن شمع در کنار تصویر شهید «رنجبر» یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشته و به مقام شامخ وی ادای احترام کردند. شهید علی اکبر رنجبر ۱۳ بهمن ماه امسال در حین گشت زنی با تعدادی اراذل و اوباش برخورد کرده و با وجود همراه داشتن سلاح مورد حمله اوباش با سلاح سرد قرار گرفته با اصابت ضربات چاقو به شریان های اصلی در ناحیه گردن جان خود را از دست داد.

امنیت را مدیون شهدا هستیم

نیلوفر ابراهیمی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شهادت مظلومانه این مأمور پلیس، اظهار کرد: دیدن فیلم شهادت شهید رنجبر قطعاً قلب همه ایرانی ها را جریحه دار کرد.

وی با بیان اینکه اگر امروز و در این ساعت می توانیم با امنیت کامل در شهر قدم بزنیم مدیون از خودگذشتگی همین افراد است، گفت: ما مدیون آنها هستیم.

این شهروند رشتی با اشاره به اینکه ادای احترام به مقام این شهید بزرگوار کار کوچکی در مقابل از خودگذشتگی آنها است، ادامه داد: پلیسی که با داشتن اسلحه می توانست از آن برای نجات جان خود استفاده کند اما نکرد.

فروش حدود ۷۰۰۰ بلیت چهلمین جشنواره فیلم فجر در رشت

در ادامه اکران فیلم های چهلمین جشنواره فجر در رشت امروز بر اساس جدول اکران ها شادروان، نمور، مرد بازنده و هناس برای تماشاگران به نمایش درآمد. البته لازم به ذکر است که بعد از پایان روز چهارم و اکران ۱۶ فیلم جشنواره در رشت از روز گذشته به جز «نمور» به کارگردانی «داوود بی دل» بقیه اکران ها تکرار بوده. تماشاگرانی که در روزهای ابتدایی فرصت تماشای فیلم ها را نداشتند می تواند شاهد تکرار اکران ها باشند.

طی روزهای گذشته فیلم های «ملاقات خصوصی»، «علفزار»، «مرد بازنده»»، موقعیت مهدی» و «شادروان» با استقبال عمومی همراه بوده است. همچنین به گفته مسئولان برگزاری تا شب گذشته در مجموع تالار مرکزی رشت تا احتساب بلیت های پیش فروش شده تا روز پایانی جشنواره دو هزار و ۳۳۵ عدد بلیت به فروش رسانده و مجموع بلیت های فروخته شده سینما ۲۲ بهمن رشت نیز چهار هزار و ۶۱۳ عدد بوده است.

رشد ۴ برابری استقبال گیلانی ها از جشنواره فیلم فجر

«بهنام بروجردی» مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تعیین ۱۶ فیلم از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برای نمایش در این سینما، اظهار کرد: به دلیل اکران دوباره برخی از فیلم ها، تاکنون ۲۴ فیلم در سینما ۲۲ بهمن رشت در جریان برگزاری جشنواره به نمایش عمومی گذاشته شد.

وی به استقبال چهار برابری مردم از جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: فیلم های مرد بازنده، ملاقات خصوصی، موقعیت مهدی، خائن کشی و شادروان، بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص داده و فیلم موقعیت مهدی در حوزه دفاع مقدس و جنگ یک سرو گردن بالاتر از سایر فیلم های در این حوزه محتوایی بوده است.

بروجردی با انتقاد از انتخاب برخی از فیلم ها برای نمایش در جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: فیلم هایی همچون «لایه های دروغ» و «ماهان» به دلیل ساختار تلویزیونی در حد و اندازه حضور در جشنواره فیلم فجر نبودند و عدم حضور تعدادی از کارگردان ها و فیلمسازان بزرگ در این جشنواره محسوس است.

مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت با اشاره به دیر رسیدن برخی از فیلم ها به جشنواره امسال، اضافه کرد: فیلم های «جنگ جهانی سوم» از «هومن سیدی»، «برادران لیلا» از «سعید روستایی» و «تفریق» از «مانی حقیقی» از جمله فیلم هایی است که جایشان در جشنواره فیلم فجر خالی بود.

جای خالی فیلم طنز محسوس بود

بروجردی به نبود فیلم طنز و کمدی در جشنواره امسال اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته فیلم «بی همه چیز» از «محسن قرایی» و «شیشلیک» از «محمد حسین مهدویان» به عنوان فیلم های طنز در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند اما امسال به قدری نبود فیلمی با این محتوا محسوس بود که مردم به فیلم «شادروان» هم می خندیدند.

وی همچنین اظهار کرد: اگرچه جشنواره فیلم فجر امسال به لحاظ درآمد تجاری و کیفیت هنری سطح پایین تری نسبت به سال گذشته داشت اما حضور چهار برابری مخاطبان برای تماشای فیلم جای خوشحالی دارد.

بروجردی افزود: معتقدم اگر شرایط کرونایی شهرها تغییر رنگ نمی داد یقیناً این میزان استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر به هشت برابر هم می رسید.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان