جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- روز نخست سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با اجرای سه نمایش و استقبال خوب و پرشور تماشاگران در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی به پایان رسید.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان از صبح روز جمعه با اجرای یک نمایش کار خود را آغاز کرد. در روز نخست جشنواره سه نمایش «سیا ریحون» به کارگردانی «رضا عباسی»، «رازها و دروغ های رام نشده» به کارگردانی «وحید درویشی» و «واحد ۲۲ چه خبره» به کارگردانی «رضا جوشعار» در دو سالن شهید انصاری و نارون اجرا شد.

در این دوره از جشنواره شش نمایش با نظر داوران بازبین به مرحله نهایی راه یافته اند که در روز نخست سه نمایش اجرا و فردا نیز سه نمایش «خلیج خوک ها» به کارگردانی «رضا جوینده»، «روایت آنکه صبور بود» به کارگردانی «نیما جهان بین» و «چهاردیواری» به کارگردانی «عبدالله بهادری» اجرا می شود.

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان گیلان سی و دومین جشنواره تئاتر استانی با محدودیت عدم حضور تماشاگران و به صورت آنلاین برگزار شد اما امسال با بهبود شرایط و واکسیناسیون عموم مردم با تصمیم برگزار کنندگان جشنواره اجازه حضور تماشاگران صادر و در روز نخست اجراها سالن های نارون و شهید انصاری شاهد حضور تعداد زیادی از علاقه مندان بودند.

یکی از نکاتی که در اجراهای روز اول به چشم می خورد استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از سوی همه تماشاگران بود تا در کنار لذت بردن از تئاترها و تجربه حضور دوباره در سالن های نمایش سلامت خود و دیگران را نیز حفظ کنند.

اجراها فراتر از حد انتظار بود

عضو ستاد برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی فعالیت ها انتظارات نسبت به اجراها در جشنواره امسال پایین بود، اظهار کرد: اجراهای روز نخست همه را شوکه کرد.

اکبر صمدی نیا با بیان اینکه هر سه اجرای روز نخست جشنواره فراتر از انتظارات بود، گفت: حتی اجرای نمایش نخست که با تعدادی از هنرجوها انجام شد نیز فراتر از سطح هنرجویی بود.

وی اضافه کرد: شرایط کاری، روال اجرایی هنرمندان و انسجام کارها چه در شکل و شیوه اجرا و چه در کارکردها بسیار بالاتر بود.

صمدی نیا با اشاره به اینکه استقبال تماشاگران نیز از روز نخست اجراها بسیار خوب بود، افزود: تلاش شد تا همه نکات و دستور العمل های بهداشتی به خوبی رعایت شود و خوشبختانه خود تماشاگران نیز همکاری کردند.

کیفیت نمایش ها بسیار بالا بود

رضا یکی از تماشاگرانی بود که برای دیدن اجرای نمایش «واحد ۲۲ چه خبره» به سالن شهید انصاری آمده بود. وی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نظم برگزاری جشنواره، اظهار کرد: مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند و هیچکس بدون ماسک در این سالن حضور نداشت.

وی با بیان اینکه کیفیت اجرای این نمایش بسیار بالا بود، افزود: تمام نکات فنی از نور پردازی گرفته تا صدا و حرکات بازیگران بسیار خوب و حرفه ای بود.

رضا در ادامه به حمایت مردم از هنرمندان با استقبال خوب از جشنواره تئاتر امسال اشاره کرد و ادامه داد: به نظر من هم برگزاری جشنواره و هم اجرای بازیگران نسبت به سال های قبل متفاوت بود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان