جستجوگر خبری شهرستان شفت

فومن- فرماندار فومن با اشاره به وضعیت نامطلوب زباله در فومن از عدم حضور مدیرکل محیط زیست گیلان برای بررسی این موضوع طی دو سال گذشته در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا محسنی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند فومن با بیان اینکه اگر اقدامات اساسی مطابق با مصوبات انجام می شد امروز با وضعیت بحرانی در مدیریت پسماند ایجاد مواجه نمی شدیم. اظهار کرد: مدیریت پسماند به اهتمام همه مدیران نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند نیازمند اراده جمعی در سطح جامعه و اهتمام مردم است، اظهار کرد: تنها نباید یک یا چند اداره را مسئول مدیریت پسماند دانست امروز پسماند از یک مسئله به یک معضل تبدیل شده است.

فرماندار فومن با انتقاد از مدیرکل محیط زیست گیلان، گفت: وی تاکنون به منظور نظارت بر وضعیت پسماند و سایر مشکلات حوزه کاری خود بازدیدی از شهرستان فومن انجام نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زون بندی شهرک های صنعتی و بررسی و رفع مشکل تعداد ۱۹ روستای واقع در مناطق حفاظت شده محیط زیست از سال ۹۸ تا کنون هیچ اقدامی ویژه صورت انجام نشده است.

وضعیت تفکیک زباله از مبدا در بومی مطلوب نیست

محسنی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در مدیریت پسماند بی برنامگی و انفعال اداره کل حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده برای حضور مدیرکل محیط زیست در شهرستان پس از دو سال مدیریت بر این اداره کل هنوز در شهرستان فومن حضور نیافته اند.

وی با بیان اینکه میزان بالای تولید زباله در شهرستان فومن با جمعیت آن تناسبی ندارد، ادامه داد: وجود مسافران، غیر بومیان و جمعیت شناور باعث تولید حجم بالایی از زباله تولید می شود که مدیریت آن دشوار شده و نیازمند پیش بینی وضعیتی با جمعیتی بیش از جمعیت شهرستان و در نظر گرفتن اعتبارات متناسب است.

محسنی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش همگانی و آگاهی رسانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد آموزش و پرورش، افزود: همه دستگاه ها باید در کنار رسانه به این موضوع کمک کنند.

وی آمار تفکیک از مبدا زباله در شهرستان فومن را قابل قبول ندانست و تاکید کرد: عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها باید در این زمینه بهبود یابد. همچنین ضرورت دارد با کمک سازمان های مردم نهاد، نسبت به پاکسازی حاشیه رودخانه های شهرستان به طور مستمر اقدام کرد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان