رییس مرکز مشاوره خدمات روانشناختی دانش آموزان استان گیلان گفت: این خط تلفن با شماره ۱۵۷۰ برای ارتباط با سه گروه دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان راه اندازی شده است.
فاطمه کهن پور روز شنبه در حاشیه افتتاح خط تلفنی نماد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این خط تلفن خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف از جمله تحصیلی ، تربیتی و خانوادگی ارایه می شود.
وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش افزود: خط تلفن نماد از هشت صبح تا ٢٠ شب به جز روزهای تعطیل آماده پاسخگویی است.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به راه اندازی خط تلفن اورژانس دانش آموزان در این استان گفت: علاوه بر مشاوره تلفنی ، مشاوره حضوری از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.
محمد رحمتی اظهار داشت: راه اندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی از برنامه های طرح نماد است که در گیلان نیز افتتاح شده و جزء ضروریات بود.
وی با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق این خط تلفن از مشاوران کارآزموده و با تجربه بهره گرفته شده افزود: با استفاده از خط تلفن برای مشاوره و رفع مشکل اقدام می شود و در صورت نیاز ارجاع انجام خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به تلاش و ایثارگری های معلمان برای آموزش و پرورش دانش آموزان اظهار داشت: تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در دوران شیوع کرونا تعطیل نشد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش دانش آموزان ساری و جاری است، افزود: البته مشکلات و کاستی ها را انکار نمی کنیم اما همه تلاش ها برای رفع آن است.
وی با تاکید بر اینکه در این مدت پرورش دانش آموزان نیز تعطیل نشد، افزود: در حوزه پرورشی محتواهای خوبی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
رحمتی با اشاره به قابلیت های شبکه شاد، آن را نعمت بزرگی در دوران کرونا عنوان و تصریح کرد: بسیاری از آموزش ها از طریق این شبکه انجام می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در سخنانی گفت: طرح نماد با همکاری دستگاه های مختلف در کشور در حال اجرا است و روز به روز بر توانمندی های آن افزوده می شود.
جمیل غریب با اشاره به خدمات مشاوره ای آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: ١٢ مرکز مشاوره، ٢٢ هسته مشاوره با بیش از ٢٠ نیرو به عنوان مشاوره در گیلان فعال هستند.
استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است.