جستجوگر خبری شهرستان شفت

فومن- مسئولان دادگستری گیلان با حضور در روستای امام زاده تقی شهرستان فومن دستورات لازم برای تسهیل در روند صدور مجوز ساخت مسکن برای خانواده بی خانمان فومنی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی پخش تصاویری در فضای مجازی در خصوص زندگی یک خانواده سه نفره فومنی در زیر چادر در روستای امام زاده تقی این شهرستان عصر چهارشنبه رئیس کل دادگستری گیلان به همراه مسئولان دستگاه قضا در این روستا حضور یافتند.

مهدی فلاح میری در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود استثنائات قانونی در مورد برخی از مالکان، اظهار کرد: دستورات لازم برای حل مشکل این خانواده صادر شده است.

وی گفت: قرار است در زمینی که این خانواده دارند و سال های در آن کشاورزی انجام نشده مجوز ساخت یک واحد مسکونی داده شود.

دادستان مرکز گیلان با اشاره به اینکه مقرر شده کارهای قانونی این موضوع در کمیسیون های مربوطه مطرح و بررسی شود، افزود: مسئولان شهرستان نیز پای کار هستند اقدامات لازم در حال انجام است.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد با هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی، گفت: برخی از مسئولان بالاترین سختگیری را درباره افراد بومی و روستایی در زمینه ساخت و سازها انجام می دهند اما با افرادی که حتی یک بار به اینجا مراجعه نکرده و تنها با پرداخت پول و برخی دلالی ها و ارتباطاتی که داشته اقدام به تفکیک اراضی و اقدام به ساخت و ساز می کنند ممانعتی برخوردی صورت نمی گیرد.

فلاح میری در ادامه به همه افراد سودجو که اقدام به خرید و ساخت و ساز ویلا در اراضی روستایی استان گیلان می کنند هشدار داد که برخورد قاطع و قانونی با آنها انجام خواهد شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان