جستجوگر خبری شهرستان شفت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان در پنج عنوان رتبه بندی می شوند، گفت: مجلس در تلاش است تا در پایان عمر دولت طرح رتبه بندی معلمان تصویب شود.

رسول فرخی میکال امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه معلمین یکی از اقشار زحمتکش و فرهیخته جامعه هستند، اظهار کرد: این قشر علیرغم نقش مهم در ساختن آینده جامعه با مشکلات فراوانی مواجه بوده و بر همین اساس مجلس نگاه ویژه ای به این قشر از جامعه دارد.

وی با اشاره نقش رتبه بندی معلمان در ارائه خدمات آموزشی بهتر در جامعه گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درمی آید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با تأکید بر اهتمام مجلس به حل مشکل معلمان در کشور افزود: مجلس شورای اسلامی به مسئله فرهنگیان نگاه خاص و ویژه دارد.

فرخی با اشاره به اینکه معلمان در پنج عنوان رتبه بندی می شوند، بیان کرد: در جلسه هشت تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد معلمان در پنج عنوان آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم دارای رتبه شوند که این نکته به تصویب نهایی کمیسیون مربوطه رسیده و گزارش نهایی آن در صحن مجلس در شرف اتمام کارها است.

وی یکی از درخواست های مهم فرهنگیان را رتبه بندی معلمان دانست و تصریح کرد: با اجرای این لایحه تحول عظیمی در آموزش وپرورش رخ داده و معلمان با آرامش خاطر بیشتری به وظیفه معلمی خود می پردازند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه لایحه ارائه شده دولت به مجلس در خصوص رتبه بندی معلمان با اصل درخواست فرهنگیان و قانون گذار تناقض داشته است، گفت: بعد از ارائه این لایحه توسط دولت، مجلس شورای اسلامی درصدد بود است تا این لایحه به یک رتبه بندی واقعی تبدیل شود لذا مجلس در تلاش است تا در پایان عمر دولت طرح رتبه بندی معلمان تصویب شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان