جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت تولید چای، گفت: بازاریابی و عرضه محصولات مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس و مدیران سازمان چای کشور با اشاره به اینکه برنج، چای و زیتون سه محصول استراتژیک استان است، اظهار کرد: متأسفانه استفاده بهینه ای از این محصولات راهبردی نشده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای کیفی محصولات تولیدی، گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که خوب اما کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش مهم بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی، افزود: باید بسترهای لازم برای برند سازی محصولات تولیدی گیلان به ویژه برنج و چای فراهم شود.

وی همچنین به فعالیت مرکز تحقیقات چای در استان اشاره و با بیان اینکه این مرکز قلب سازمان چای است، گفت: باید بین این مرکز و شرکت های دانش بنیان نیز پیوند و ارتباط ایجاد شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه باید فرآیند تولید و برداشت چای را نیز مکانیزه کنیم، تأکید کرد: ارتقای کمی محصول چای در کنار افزایش کیفی این محصول در مرکز تحقیقات چای باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران و روند خوب در سال اخیر، گفت: مسئولان و متولیان در زمینه میزان تسهیلات بهزراعی نیز یک بازنگری باید انجام دهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه همه تلاش ها باید معطوف به ارتقای کمی و کیفی محصول چای شود، تصریح کرد: امیدوارم صنعت چای کشور به جایی برسد که بتواند صددرصد چای جامعه ایرانی را تأمین کند.

افزایش ۱۷ درصدی تولید برگ سبز چای

رئیس سازمان چای کشور نیز از برداشت ۸۹ هزار تن برگ سبز چای ابتدای سال جاری تاکنون از باغ های چای استان های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: امسال برداشت برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش دارد.

حبیب جهانساز به برداشت ۱۳۲ هزار تن برگ سبز چای از باغ های کشور در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال پیش بینی می کنیم ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از باغ های چای برداشت شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان