حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت دی» با بیان اینکه امام از همان ابتدا اعتراض خود نسبت به جریان حکمران قبل از انقلاب، به صورت علنی آغاز کرد، اظهار کرد: رژیم شاهنشاهی از همان ابتدا می دانست امام نسبت به رویه حکمرانی اعتراض دارد؛ لذا اولین اعتراض امام به جریان سرسپردگی و خودفروخته و عدم استقلال رژیم شاهنشاهی بود.
وی با بیان اینکه مصداق بارز کاهش سلطه بعد از انقلاب اسلامی، نبودن جریاناتی مانند کاپیتولاسیون و ایالتی ولایتی و…. در مدیریت کشور بود، افزود: حاکمیت مستقل و حفظ عزتمندی در روابط بین الملل آرزوی مردم ما قبل از پیروزی انقلاب بود.
امام جمعه شفت تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما کاملاً مستقل شد و احدی بدون اجازه سردمداران نمی تواند تصمیماتی را در حوزه های جغرافیایی و سیاسی و اجتماعی رقم بزند.
حجت الاسلام حکیمی با بیان اینکه امام توانست با کمک سایر علما و مردم وابستگی کشور به بیرون را با توجه به منطق اسلام از بین ببرد، ادامه داد: منطق اسلام این است که جامعه مهدوی باید شکل بدهیم تا بستر برای ظهور و حضور امام زمان (عج) فراهم شود و این مهم زمانی میسر می شود که حاکمیت در چارچوب اسلام وابسته به غیر اسلام نباشد.
وی با بیان اینکه اسلام کامل ترین دین است و با وابستگی کاملاً در تضاد است، تصریح کرد: ممکن نیست ایران در چارچوب اسلام و قوانین اسلامی و حاکمیت فقیه جامع الشرایط وابسته به دیگران و کشورهای دیگر باشد.
امام جمعه شفت افزود: استقلال اولین هدف یک جامعه اسلامی است تا بتواند هم حکمرانی کند و هم جغرافیا را درنوردد و تمدن اسلامی را نشر دهد.
حجت الاسلام حکیمی با بیان اینکه ویژگی امام خمینی (ره) این بود که اول خودش به شعارها عمل می کرد، بیان کرد: وقتی مردم دیدند که امام (ره) عامل به شعارهایش است به او اعتماد کردند و با جریان انقلاب اسلامی همراه شدند.
وی با اشاره به اینکه قبل از امام علما و بزرگانی بودند که اعتماد مردم را نسبت به دین و روحانیت جلب کنند، خاطرنشان کرد: علما هیچ گاه پای یک سند ننگین که برای اسلام و مسلمانان مضر باشد را امضا نکرده اند و اعتماد مردم به آنها از همین رو است.
انتهای خبر/