جستجوگر خبری شهرستان شفت

نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف تصدی گری افراطی دولت در نظام اقتصادی گفت: باید مسئله تولید و اقتصاد در کشور مردمی شده و دولت و مجلس تنها با سیاست گذاری و ...

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، به ارتباط مستقیم رشد تولید با مهار تورم اشاره کرد و گفت: تولید پیشران اقتصادی هر کشوری است و هرچقدر در تولید رشد ایجاد شود در کاهش تورم اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به مزین شدن امسال به شعار مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: شعارهای اخیر همگی در راستای تقویت بنیه اقتصادی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، رشد تولید و ارتقای اقتصادی کشور را در راستای تقویت امنیت ملی دانست و گفت: هر کشوری بخواهد در اقتصاد بنیه قوی داشته باشد در راستای تقویت امنیت ملی کشور تلاش کرده است.

به گفته نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی همه کشورها در سطح جهان به دنبال این هستند که در حوزه اقتصادی رشد کنند و بتوانند روی پای خود بایستند.

بهروزی فر از توسعه مشارکت دولت و مجلس برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: مجلس و دولت در جهت تحقق شعار سال با همراهی و همکاری که دارد می تواند با انسجام و با تشکیل تیم های اقتصادی مشترک قوی و صاحب نظر اعم از اساتید دانشگاه، افراد متخصص و متعهد به انقلاب و نظام، دستیابی ایران به تحقق شعار سال را تحقق ببخشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تدوین طرح های مدون و قابل اجرا از سوی مجلس در جهت تحقق شعار سال، تصریح کرد: باید با تصویب قوانین مؤثر و مثبت مشابهی که در اجلاسیه های پیشین مجلس یازدهم مصوب کردیم ازجمله برداشتن موانع برای فعالیت بخش خصوصی نظیر جلب اعتماد برای افزایش سرمایه گذاری آن ها به ویژه در صنعت خودرو، مسکن، کشاورزی، مواد غذایی و ... مسیر را برای رشد تولید و مهار تورم هموارتر کنیم.

نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حذف تصدی گری افراطی دولت در نظام اقتصادی، تأکید کرد و افزود: باید مسئله تولید و اقتصاد در کشور مردمی شود و دولت و مجلس تنها با سیاست گذاری و حمایت های قانونی در خدمت تولید و مهار تورم باشند.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بی نظیر ایران، گفت: ایران از ثروت قابل توجهی در بخش های زیرزمینی، صنایع و معادن دارد که باید با تصویب قوانین مناسب و حاکمیت قوانین مصوب در کشور، به رشد تولید رسید.

بهروزی فر با اشاره به سهم بالای خام فروشی در کشور و ضرورت کوتاه کردن دست رانت خواران در آن حوزه، بیان کرد: باید خام فروشی در کشور امسال به طورجدی کنار گذاشته شود و با ایجاد حلقه های ارزش افزوده از رانت و فساد و رکود در تولید جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس یازدهم تسهیل در صدور کسب کار و مجوز را یکی دیگر از راهکارهای رشد تولید دانست و افزود: تسهیل در صدور مجوزهای کسب وکار و برخورد با عاملینی که در این زمینه کم کاری می کنند راهی دیگر برای رشد تولید در کشور است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت حفظ و ارتقای ارزش پول ملی را یکی دیگر از الزامات نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: مجلس در راستای افزایش تولید و مهار تورم در تلاش است تا برنامه ای را طراحی و به اجرا بگذارد که ارزش پول ملی به صورت عملیاتی افزایش پیدا کند.

به گفته بهروزی فر کنترل نقدینگی، نظارت بر بازار ارز، افزایش تولید و صادرات، کنترل قاچاق کالا، کنترل خلق پول در بانک ها و کنترل بازار ارز می تواند ضمن ارزش پول ملی، به توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

پایان پیام/۳۳۸۹



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان