جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- استاندار گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و بهار قرآن گفت: شکوفایی اقتصادی گیلان اولویت مسئولان در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی استاندار گیلان به مناسبت آغاز بهار و حلول سال نو پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است: سال ۱۴۰۱ را با تمامی فراز و فرودهایش پشت سر گذاشتیم و با کمک شما مردم توانستیم در بخش های مختلف اقدامات خوبی را انجام دهیم به طوری که در بخش ایجاد اشتغال موفق شدیم به ۱۱۰ درصد از تعهدات خود در گیلان بر اساس رصد سامانه عمل کنیم.

مردم خون گرم و ولایتمدار گیلان، همانطور که به شما قول و وعده داده بودیم در حوزه ایجاد اشتغال و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، توانستیم در سال ۱۴۰۱ با تبعیت از روحیه جهادی حاکم بر دولت مردمی سیزدهم، بیش از ۱۷۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد را در گیلان به ماند واحد عظیم تولیدی معدن سنگرود رودبار که دارای مشکلات عدیده ای بود را فعال کنیم.

خدمت مردم عزیز گیلان باید عرض کنم که در حوزه نهضت ملی مسکن استان گیلان بیشتر از تعهدات خود تاکنون عمل کرده است و کارهای خوبی در یکسال گذشته در این خصوص انجام شده است.

در بخش مطالبات چایکاران که به یک دغدغه برای آنان مبدل شده بود، با پیگیری های صورت گرفته با معاون محترم اول ریاست محترم جمهوری موفق شدیم تمامی مطالبات چایکاران را قبل از سال جدید پرداخت کنیم.

لازم است بگویم در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان عزیز و زحمتکش هم، ذخیره مرخصی آنان را با تلاش های صورت گرفته تسویه شده و در بخش تأمین اعتبار پرداخت متمم حقوق کارکنان که بر اساس مصوبه هئیت وزیران بود را تا تاریخ اول مهرماه اقدامات لازم اتخاد شده است.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان طبق مصوبه هئیت وزیران از تاریخ اول آذرماه در استان گیلان و با تلاش مسؤولان تسویه کرده و در حوزه پروژه های عمرانی ۷۰ درصد اعتبارات که ۹۵ درصد آن نقدی بوده است را انجام دادیم، این در حالی است در سال گذشته آن ۶۰ درصد اعتبارات نقدی بوده و مابقی از طریق اسناد خزانه بوده است.

باید خدمت کشاورزان گیلانی نیز عرض کنم که ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های آب کشاورزی و شالیزاری در گیلان تخصیص یافته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

در سال گذشته و با پیگیری های انجام شده بخش اعظمی از پروژه های نیمه کاره استان مثل پل کابلی آستانه اشرفیه و پل غیر همسطح کلاچای تکمیل و به بهره برداری رسید و در بخش اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری نیز تلاش کردیم حداکثر اعتبارات را در بخش های ریلی، بنادر، حمل و نقل جاده ای، ترانزیت و راه آهن تخصیص دهیم.

مردم سرافراز گیلان، در طول یکسال گذشته تلاش کردیم آنچه وظیفه ما و قول و وعده دولت انقلابی و مردمی حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بود را به نحو احسن در استان سرسبز گیلان و در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری محقق کنیم.

در خصوص مسئله پسماند سراوان همانگونه که قول داده بودیم به قول خود در خصوص بازگشت بخش اعظمی از سراوان به دامان طبیعت عمل کردیم، این روند ادامه دارد، ان شالله مردم عزیزمان در این بخش هم همکاری دارند.

مردم عزیز گیلان به شما اطمینان خاطر می دهم که در استان و در بخش آرد، نان و گندم هیچ گونه مشکل و کمبودی نداریم به طوری در سال گذشته ۷۷ میلیون مسافر در گیلان اقامت داشتند و تمامی بسترها برای خدمات رسانی به مسافران آماده است.

در بخش گردشگری و میراث فرهنگی، مراحل ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در حال انجام است و شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای در جهان معرفی شده و سعی داریم شهر رشت را نیز با عنوان شهر صنایع دستی و بقیه موقعیت هایی که در این بخش داریم همانند چادر شب بافی را ثبت جهانی کنیم.

ان شالله ما با خوبی و خوشی و در کنار هم تلاش خواهیم کرد که در سال ۱۴۰۲ سالی که مزین شده با بهار قرآن و بهار طبیعت، خداوند باریتعالی به حق برکت این ماه و با دعای خیر شما مردم عزیز در شکوفایی اقتصاد و مسائل فرهنگی، اجتماعی موفق شویم.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان