جستجوگر خبری شهرستان شفت

شفت- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شفت از احداث نخستین ایستگاه هواشناسی در این شهرستان خبر داد و گفت: این ایستگاه در سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله فکری ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شفت با اشاره به اینکه شفت از ۳۲ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار مرتع برخوردار است، اظهار کرد: با وجود سابقه تاریخی جنگل های هیرکانی ظرفیتی عظیم در اختیار این شهرستان قرار گرفته است.

رئیس منابع طبیعی شفت با تاکید بر اینکه در حوزه نیروهای انسانی جهت حفاظت از جنگل های این شهرستان دچار کمبود نیرو هستیم، افزود: تلاش می شود در حوزه خدمات الکترونیک با ۴ سامانه فعال خدمت رسانی به ارباب رجوع تسریع یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار استعلام اراضی در طول سال جاری پاسخ داده شده است، گفت: در این سامانه حدود ۲۵ مورد درخواست های اشتغالزایی بررسی شده است.

فکری از راه اندازی نخستین ایستگاه هوا شناسی در شهرستان شفت خبر داد و ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی این ایستگاه در سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی در راستای وابستگی به جنگل های طبیعی و تأمین چوب آلات صنایع سلولزی طرح زراعت چوب به اجرا در آمده است، اضافه کرد: طرح زراعت چوب برای ۵۰ نفر مستقیم و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

رئیس منابع طبیعی شفت تصریح کرد: بیش از ۱۲ مرتع تهیه طرح مرتع داری به اتمام رسیده و باقیمانده مراتع نیز تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

وی از اجرا شدن دو پروژه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: برای اجرای این پروژه ها ۷۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

فکری با بیان اینکه تغییر و تحول دو روستا با بنیاد مسکن انجام گرفته است، ادامه داد: مستندات ۲۷ روستا به بنیاد مسکن تحویل داده شده که به زودی اجرایی می شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان