جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه طلاب و روحانیون گیلانی باید در سرنوشت استان تاثیرگذار باشند، گفت: ارائه راهکار مناسب برای توسعه و پیشرفت گیلان از سوی طلاب و روحانیون مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر جمعه در نشست مشترک نماینده ولی فقیه و استاندار با اعضای مجمع طلاب و فضلای گیلان در قم، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط اقتصادی بسیار اسفناک کشور را تحویل گرفت.

وی با اشاره به شرایط بسیار بحرانی همه گیری کرونا در پایان دولت قبل و آغاز دولت سیزدهم، افزود: در شرایطی که مرگ و میر کرونایی روزانه ۸۰۰ نفر رسیده بود و هیچ اقدام مؤثری برای واکسیناسیون صورت نمی گرفت دولت سیزدهم انقلابی در واکسیناسیون ایجاد کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از مردم برای تزریق واکسن کرونا به آن سوی مرزها عزیمت می کردند، گفت: دولت سیزدهم با حرکت جهادی و انقلابی در واکسیناسیون، ویروس کرونا تا حد قابل توجهی کنترل و مهار کرد و آمار مرگ و میرها را به صفر رساند.

عباسی با اشاره به مشکلات اعتباری و مالی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، بیان کرد: دولت سیزدهم در آغاز راه با چالش اعتباری شدیدی مواجه بود اما مدیریت جهادی از آن عبور کرد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در ابتدای کار تمام تلاشش را برای جبران کسری ها و بدهی های گذشته به کار بست.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حذف اقتصاد یارانه ای گام بعدی دولت سیزدهم بود، گفت: مردمی سازی اقتصاد کشور حرکت بسیار مهم و حساس دولت سیزدهم است که در مسیر اجرا قرار دارد.

عباسی با اشاره به حضور ۵۲ میلیون مسافر به گیلان، بیان کرد: گیلان بعد از کنترل و مهار کرونا، آماج حضور مسافرین قرار گرفت و تأمین نیازهای مسافرین کار بسیار بزرگی بود که صورت گرفت.

وی با اشاره به عزم ملی و جدی در تولید گندم، افزود: پیش بینی می شود تولید گندم در کشور از ۷ میلیون تن به ۹ میلیون تن برسد.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش ۳۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب در سفیدرود در سال زراعی گذشته، اضافه کرد: برای کاهش تنش های آبی و تأمین آب کشاورزی، قرارگاه مدیریت منابع آبی در گیلان تشکیل شد.

عباسی با تاکید بر تقویت فعالیت های فرهنگی، بیان کرد: علما و طلاب پشتوانه های ارزشمند فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند در حوزه پسماند گیلان، افزود: عملیات تفکیک زباله بیش از ۷۵۰ روستای گیلان انجام می شود و این روستاها به عنوان روستای سبز معرفی شدند.

استاندار گیلان با اشاره حضور ۲ هزار طلاب گیلانی در حوزه علمیه قم، به تشریح نقش مؤثر روحانیون در هدایت گری جامعه پرداخت و بیان کرد: طلاب و روحانیون در پرورش سفیران و هادیان دینی و مذهبی جامعه تلاش مضاعف کنند.

عباسی با بیان اینکه طلاب و روحانیون گیلانی در سرنوشت استان باید اثرگذار باشند، گفت: ارائه راهکار مناسب برای توسعه و پیشرفت گیلان از سوی طلاب و روحانیون مورد تاکید است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان