جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت - سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه حریق جنگل های استان کمتر از ۲۴ ساعت مهار شد، گفت: باتوجه به وزش باد گرم و افزایش دما، مسافران از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

سرخوش کرم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وزش باد گرم و اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: وزش باد شدید و گرم موجب آتش سوزی برخی مناطق جنگلی گیلان شد که با حضور به موقع یگان های حفاظت، کمک های مردمی و پای کار آمدن ستاد مدیریت بحران استان، مهار شد.

وی با اشاره به وقوع حریق در جنگل های ماسال، رضوانشهر، تالش و سیاهکل، افزود: این آتش سوزی ها که عصر دیروز اتفاق افتاده بود سطحی بوده و آسیب چندانی به درختان وارد نشد.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه حریق جنگل های استان کمتر از ۲۴ ساعت مهار شد، گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، قرقبانان مناطق، نیروهای مردمی، نیروهای آتش نشانی و بخشداری ها مهار و خاموش شد.

کرم زاده با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و کوهستانی گیلان جدا خودداری شود، اضافه کرد: با توجه به وزش باد گرم و افزایش دما در استان، در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک محل، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذاری مردم در حفظ مراتع و جنگل ها، افزود: مردم در صورت مشاهده حریق در جنگل های گیلان، سریعاً مورد را به شماره امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند تا در عملیات اطفا تسریع بخشیده شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان