جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به پاسداشت فرهنگ بومی و محلی اشاره کرد و گفت: زبان مادری شناسنامه ملت ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی ظهر سه شنبه در مهرواره بومی محلی «تی تی» در کانون رشت اظهار کرد: رونمایی از گنجینه های سرزمین مادری و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با پیشینه و داشته های فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی به اهمیت پاسداشت فرهنگ بومی و محلی و مهم ارزیابی کردن صیانت از داشته های فرهنگی و زبان مادری تاکید کرد و افزود: زبان مادری شناسنامه ملت ها است.

میر عظیمی به لزوم صیانت و احیای فرهنگ بومی محلی تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگ سازی در میان کودکان، نوجوانان و خانواده ضرورت دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزاری مهرواره «تی تی» گامی در همین مسیر عنوان کرد و افزود: گیلان زادگاه چهره هایی چون میرزا کوچک جنگلی، شیون فومنی، مجید سمیعی و… است که در عرصه های مختلف، نقش به سزایی در ارتقای جایگاه ایران و گیلان داشته اند.

وی تصریح کرد: وجود حرم مطهر امام زادگان در این استان، بیان گر وطن قرار گرفتن این دیار از سوی بزرگان و استقبال مردم گیلان از شخصیت های دینی است.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر روزهای ۲ تا ۴ بهمن ۱۴۰۱ در رشت، میدان انتظام، کوچه نظام پزشکی، نگارخانه آفرینش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان پذیرای علاقه مندان است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان