جستجوگر خبری شهرستان شفت

استاندار گیلان با اشاره به اینکه روند حال حاضر پروژه راه آهن رشت کاسپین رضایت بخش نیست، گفت: این پروژه علیرغم تاکیدات، جدی گرفته نشده و این نوع کار کردن مناسب این دولت نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزادانزلی، این منطقه را به عنوان نگین اقتصادی گیلان برای استان بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اگر صحبت از پیشرفت اقتصادی و توسعه اقتصادی و اقتصاد دریا محور است، منطقه آزاد انزلی می درخشد چون این یک منطقه بین المللی است و در استان گیلان و شهرستان بندرانزلی خلاصه نمی شود. 

وی با بیان اینکه منطقه آزادانزلی نقطه اتصال گیلان و کشور با اقتصاد بین الملل است و ما علیرغم همه تلاش ها به هدف توسعه یافتگی مورد نظر دست نیافته ایم و هنوز در ابتدای راه قرار داریم، گفت: برای کوتاه شدن این مسیر باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و هدف گذاری داشته باشیم و پروژه باقیمانده زیرساختی ساماندهی و به اتمام برسد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه نظرات غیرکارشناسی در مورد الحاق زمین به منطقه آزاد انزلی قابل قبول نیست، افزود: در خصوص الحاق زمین های روستاهای اطراف منطقه آزاد انزلی منافع مردم، استان و کشور برای ما مهم بوده و اظهار نظرات غیرکارشناسی پذیرفتنی نیست. 

عباسی با بیان اینکه آنچه لازم و ملزوم است باید در کنار هم باشد و ما نمی توانیم پروژه را ناقص عمل کنیم، تصریح کرد: در منطقه آزاد انزلی با محدودیت زمین روبرو هستیم، باید به سمت توسعه عمودی حرکت کنیم و با حداقل زمین حداکثر بهره وری را داشته باشیم تا راندمان کار را افزایش دهیم در بخش تجاری نیز باید اهتمام ویژه تر شود. 

وی با بیان اینکه منطقه آزادانزلی یک منطقه آزاد گردشگری نیز است و باید از همه ظرفیت ها برای تبدیل شدن به هاب گردشگری منطقه استفاده کنیم، گفت: باید از ظرفیت گردشگری دریا در شش ماه نخست سال با توجه به شرایط آب و هوایی بیشتر و بهتر بهره مند شد، باید انسجام و همپوشانی بین بنادر وجود داشته باشد و از موازی کاری پرهیز کرد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تولید در همه شهرک های استان انجام می شود اما در منطقه آزاد انزلی تولید باید صادرات محور باشد، افزود: سیاست راهبردی دولت این است که بر اساس برنامه استراتژیک افق ۱۴۰۴ و برنامه هفتم توسعه اقتصاد دریا محور شکوفا شود. 

به گفته عباسی، دریای خزر و بندرانزلی نزدیکترین فاصله با پایتخت دارد از این رو می تواند فرصت مناسبی برای موسسات گردشگری در این منطقه باشد. 

استاندار گیلان با تاکید بر تسهیل روند سرمایه گذاری در استان گیلان بیان کرد: در این استان با رفع موانع، تسهیل در امور و کاهش بروکراسی اداری، همه مدیران در کنار هم تصمیم گیری می کنند و همه در راستای منویات رهبری و سیاست های راهبردی دولت عمل می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه روند حال حاضر پروژه راه آهن رشت کاسپین رضایت بخش نیست، گفت: این پروژه علیرغم تاکیدات، جدی گرفته نشده و این نوع کار کردن مناسب این دولت نیست، متولیان امر باید دقت کنند در هر کاری که انجام می دهیم باید پایه های اقتصادی استان و کشور را محکم کند. 

عباسی در خصوص حل مشکل زمین ۵۰ هکتاری شهرک شماره ۳ منطقه آزاد انزلی نیز افزود: این مسئله با اختیارات استانی و ملی به زودی حل خواهد شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان