جستجوگر خبری شهرستان شفت

به گزارش ۸دی، بر اساس مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، طرح اصلاح حوزه های انتخابیه با افزایش ۴۰ نماینده بررسی شد، اما با توجه به بررسی این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ...

به گزارش ۸دی، بر اساس مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، طرح اصلاح حوزه های انتخابیه با افزایش ۴۰ نماینده بررسی شد، اما با توجه به بررسی این طرح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی مشخص شد باز هم استان گیلان سهمی از طرح افزایش نمایندگان ندارد.

«علی حدادی» سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در توضیح نشست روز یکشنبه این کمیسیون، گفت: در نشست امروز بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان با حضور کارشناس مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۴۰ نماینده برای محدوده حوزه های انتخابیه تعیین شد.

وی با اشاره به میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه افزود: بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان ها افزوده می شود.

حدادی تصریح کرد: این مطلب مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

بر اساس مصوبه این کمیسیون حوزه انتخابیه تالش _ رضوانشهر _ ماسال در استان گیلان، با وجود شاخص بالای ۳۰۰ هزار جمعیت سهمی از این طرح ندارد و همچنین مردم حوزه های انتخابیه شفت _ فومن، سیاهکل _ لاهیجان و املش _ رودسر که سال هاست منتظرند یک نماینده مستقل داشته باشند از آن بی نصیب می مانند.

این در حالی است که «حسن محمدیاری» نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه خود شده بود.

به گزارش ۸دی، استان گیلان با وجود ۱۷ شهرستان، ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شفت

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان