جستجوگر خبری شهرستان شفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، شایعه تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ ولی جهانی با تکذیب خبر تبدیل غار دربند رشی رودبار به رستوران ، افزود : یک سرمایه گذار موظف شده از فاصله ۱۵۰۰ متری ورودی غار مجموعه گردشگری شامل موزه محلی، بازارچه صنایع دستی ، رستوران ، سرویس بهداشتی و پارکینگ اختصاصی ایجاد کند تا تور های گردشگری قبل از بازدید از غار بتوانند اطلاعاتی از پیشینه باستانی و کشفیات باستان شناسی غار های دربند رشی کسب کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه دخل و تصرفی در ماهیت این غار صورت نمی گیرد ، گفت : سرمایه گذاری که حاضر شده در این مجموعه طرح را اجرا نماید یک سرمایه گذار بومی و فعال محیط زیست است که با رعایت ضوابط میراث فرهنگی طرح خود را اجرا می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اضافه کرد : ایجاد مسیر دسترسی مناسب و امن برای گردشگران و نصب تابلو های راهنما ، از مواردی است که توسط سرمایه گذار اجرا خواهد شد.

ولی جهانی اظهار امیدواری کرد که پس از صدور مجوز های لازم و سیر مراحل اداری و با نظارت کارشناسان و متخصصان و حفظ حریم منظری ، مجموعه غار های رشی و دره بند به یکی از مراکز گردشگری در سطح استان و کشور تبدیل شود.

وی گفت : مجموعه غار دربند رشی رودبار با قدمت ۲۳ هزار سال ، در دهه ۸۰ کاوش شده و از سرمایه های تاریخی و طبیعی استان و کشور است که جاذبه های مختلف تاریخی و طبیعی این غار و دره دربند موجب شده این ناحیه یکی از اهداف تور های گردشگری باشد.

 

var player = videojs('player_370045_8918227',{ techOrder: [ "html5" , "flash"],poster:'',width:400,height:300}); videojs.addLanguage('en', {"No compatible source was found for this media.": "مشاهده ی ویدیو نیاز به پشتیبانی مرورگر از codec h264 یا نصب فلش پلیر دارد."}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/8918227',{},function (data) {}); })); کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان