جستجوگر خبری شهرستان شفت

آخرین یافته های حوزه ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان در رشت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست خواستار نهادینه کردن استفاده از فن آوری های نوین و شیوه های علمی در روند فعالیت های کشاورزی استان شد.
در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان ۴ تن از استادان دانشگاه و کارشناسان زبده ی بخش کشاورزی استان آخرین یافته های خود را در حوزه ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید و تسریع در روند مکانیزاسیون فعالیت های کشاورزی به بحث گذاشتند.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست بر لزوم نهادینه کردن فن آوری های نوین و شیوه های علمی در روند فعالیت های کشاورزی استان بویژه در حوزه ی مدیریت آب تاکید کرد و افزود: متاسفانه تاکنون تنها ۱۰ درصد حوزه ی کشاورزی استان بطور مکانیزه و علمی به تولید می پردازد و ۹۰ درصد فعالیت ها در این بخش سنتی ست.
آیت الله فلاحتی افزود: از اکنون شرایط بارش ها و منابع آبی مورد نیاز بخش کشاورزی باید مورد رصد قرار گیرد تا به تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی آینده آسیبی وارد نشود و امنیت غذایی در کشور حفظ شود.
صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز هدف از برپایی این نشست را مواجهه ی علمی و کارشناسانه با چالش های حوزه ی آب کشاورزی بویژه در مواقع بروز تنش های آبی عنوان کرد
محمد دوستدار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در سخنانی به تشریح چالشها، موانع و ظرفیت های بخش کشاورزی و نقش آن در ایجاد امنیت غذایی کشور پرداخت



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان