جستجوگر خبری شهرستان شفت

شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش ۶۰ درصدی ذخیره آب سد مخزنی شهربیجار و ۳۶ درصدی سد مخزنی سفید رود در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: درحال حاضر ۴۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد مخرنی شهر بیجار ذخیره شده که به دلیل کاهش بارش ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مرتضی میرزایی با بیان اینکه سد شهربیجار ساخته شده بر روی رودخانه زیلکی، واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت ۱۰۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد، افزود: هم اینک دبی ورودی آب به سد شهر بیجار به طور متوسط حدود نیم متر مکعب بر ثانیه است در حالی که پارسال در همین زمان ۳ مترمکعب بر ثانیه آب وارد مخزن سد شهر بیجار می شد.

وی همچنین از کاهش ۳۶ درصدی ذخیره آب پشت سد سفیدرود به دلیل کاهش بارش برف و باران خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره آب این سد با دبی ورودی ۲۰ مترمکعب بر ثانیه ، ۱۲۰ میلیون مترمکعب است در حالیکه پارسال در هر ثانیه ۱۸۸ میلیون مترمکعب آب به سد سفیدرود وارد می شد.

سد سفیدرود بزرگ ترین سد مخزنی گیلان است که هر سال آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۱ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار های استان را تامین می کند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان