جستجوگر خبری شهرستان شفت

تفاهم نامه های تبادلی بین شرکت آب و فاضلاب گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور برای اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر این استان با ارزش سه هزار و هشت هزار میلیارد تومان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تفاهم نامه های اجرا و عملیات احداث باقیمانده پروژه فاضلاب کلان شهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه، با حضور استاندار گیلان، بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور با بیش از هشت هزار میلیارد تومان اعتبار مبادله شد.

 

اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در جلسه تبادل تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم الانبیا، در سالن غدیر استانداری گیلان با گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اهتمام دولت در اجرا و تکمیل پروژه های عام المنفعه به نفع مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار، اظهار کرد: انتظار مردم از مسؤولان اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره است.

وی با اذعان به اینکه  یکی از مشکلات اصلی استان گیلان پسماند و فاضلاب است، افزود: با سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان و مصوبات اثربخش مرتبط، بارقه امیدی نسبت به حل سریع تر آن ایجاد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی بسیار طولانی است، بیان کرد: برای تسریع در این امر، جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار شده که با همت مدیران عملیات اجرایی آن باید تسریع شود.

به گفته عباسی در احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشأ آلودگی ها همچون مسکن مهر همانند اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و بیمارستان های رشت، را اولویت قرارداد که ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب ها به این دو رودخانه گرفته شود و در این زمینه دولت هیچ محدودیتی ندارد و تعللی پذیرفته نیست.

وی با تأکید بر اینکه نقاط ضعف در اجرای پروژه های آب و فاضلاب گیلان هر چه سریع تر برطرف شود، افزود: هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه های فاضلابی در کلان شهر رشت و دیگر شهرهای گیلان وجود ندارد و نباید روند اداری و امورات بین سازمانی، خللی در کار عملیات اجرایی قرارگاه خاتم انبیا در گیلان ایجاد کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث باقیمانده پروژه فاضلاب رشت از مطالبات به حق و قدیمی مردم این سامان است، گفت: همه مسؤولان استان تمام توان خود را برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب گیلان به کار ببندند.

تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل پروژه ها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه گذاری در شبکه تصفیه خانه ها از طریق صنعت محقق می شود، اظهار کرد: ۲۵ درصد پرتی و هدررفت آب در شبکه وجود دارد که باید برای جبران آن چاره اندیشی شود.

اتابک جعفری با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی توسط قرارگاه خاتم انبیا و آب و فاضلاب در استان های پرآب اما با صنعت ضعیف منعقد شده است، افزود: این تفاهم نامه ها برای تسریع در اجرای پروژه های آب و فاضلاب که به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع برای اجرا موجب وقفه های طولانی شده است، منعقد می شود.

وی ضمن قول مساعد برای تأمین منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب گیلان، بیان کرد: تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل این پروژه ها مهم ترین مبحثی است که باید دنبال شود.

 

محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه فعالیت ۳۰ساله در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی دارد و ۵۰ درصد از مخازن سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است، اظهار کرد: باتوجه به نگاه دولت سیزدهم در استان گیلان و تمهید مقدمات و اقدامات شرکت آب و فاضلاب و تأکیدات و پیگیری های استاندار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به تعهدات خود برای اجرایی شدن فاضلاب شهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه طی سه سال به صورت جهادی عمل خواهد کرد.

 

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه به اقدامات جهادی و سازندگی سپاه برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار استان اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران از بطن مردم است و در اجرای مأموریت های خود به ویژه خدمت به مردم مناطق همراه دولت خدمتگزاری می کند.

مازیار علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و تعدادی دیگر از اعضای این جلسه هم گزارش از اقدامات حوزه فعالیتی خود ارائه کردند.

به گزارش فارس، تفاهم عملیات احداث باقیمانده پروژه فاضلاب کلان شهر رشت با پنج هزار میلیارد تومان و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه با سه هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور منعقد شده و اجرایی می شود.

پایان پیام/۳۳۸۹



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان