جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حل مشکلات سرمایه گذاران در استان ها باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در گیلان، اظهار کرد: همگرایی و هم فکری مجمع نمایندگان گیلان در بخش گردشگری ستودنی است.

وی با اشاره به طرفیت های گردشگری و تاریخی گیلان، افزود: در اولین فرصت نشستی برای بررسی مشکلات و فرصت های گردشگری گیلان با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان خواهیم گذاشت.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: گیلان همچون ایرانی کوچک و ویترینی برای ایران بزرگ است.

تفویض بخشی از وزارتخانه به ادارات کل

ضرغامی با اشاره به مزیت های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی گیلان، بیان کرد: استان گیلان در بخش گردشگری، تاریخی و صنایع دستی جز اولین ها است.

وی با بیان اینکه گیلان سرشار از مزیت است، افزود: گیلان در همه حوزه ها دارای مزیت و ظرفیت است و باید به آن پرداخت.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، برخورداری از مزیت ها مهم ترین مؤلفه سرمایه گذاری در گردشگری برشمرد و بیان کرد: بخشی از مهمترین اختیارات وزارت خانه به ادارات کل در کشور تفویض شده است.

ضرغامی با اشاره به گره های اداری در بخش سرمایه گذاری، اضافه کرد: نظام اداری همچون بختک جلوی سرمایه گذاری ها و کارها را گرفته است.

وی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش تبصره ۱۸ خبر داد و افزود: هر پرونده ای که برای اخذ تسهیلات تبصره ۱۸ تشکیل شود مورد قبول واقع می شود.

مانع زدایی رویکرد دولت سیزدهم است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مانع زدایی رویکرد دولت سیزدهم است، گفت: تسهیل بخشی سرمایه گذاری در بخش گردشگری مورد تاکید دولت است.

ضرغامی با بیان اینکه مدیران باید تمام وقت خود را برای سرمایه گذاران صرف کنند، اضافه کرد: گره گشایی مشکلات اداری و اجرایی سرمایه گذاران باید در استان ها صورت گیرد.

وی با اشاره به حضور میلیونی گردشگران به گیلان، افزود: زیرساخت های گردشگری در گیلان باید تقویت شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش شهربازی بسیار ضعیف و کمرنگ بوده است، گفت: مردم احتیاج به فضای شادی و سرگرمی دارند و انتظار می رود در این بخش از سرمایه گذاران دعوت شود.

وی با اشاره به ساماندهی زباله های شمال کشور، افزود: زباله های رها شده در کنار جاده های شمالی زیبنده نیست و خاطر هر بیننده ای را آزرده می کند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سرسبزی و طراوت گیلان مهم ترین مزیت این استان است، تصریح کرد: نگذارید سوداگران ثروت و قدرت باغات چای و مزارع گیلان را شخم بزنند و ویلاسازی کنند.

ضرغامی با بیان اینکه سرسبزی شمال را برای آیندگان حفظ کنیم، اضافه کرد: مسئولان گیلان نسبت به حفظ محیط زیست و سرسبزی استان حساس تر باشد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان