جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ورزشی سواحل استان گفت: ورزش روستایی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای عالی ورزش موفقیت های گیلان در این بخش را رو به رشد برشمرد و اظهار کرد: گیلان جایگاه خوبی در بخش ورزش قهرمانی و پهلوانی دارد.

وی، استعدادیابی و شناخت ظرفیت های ورزشی را بسیار با اهمیت خواند و افزود: شناسایی استعدادهای ورزشی استان و پرورش آنها بسیار ضرورت دارد.

استاندار گیلان، مدارس و مراکز آموزشی را کانون رشد و تعالی ورزشی دانست و بیان کرد: گروه سنی کودک و نوجوان مناسب ترین رده برای شناسایی توانمندی های فردی و اجتماعی است و باید بیشتر به آنها توجه شود.

عباسی با تاکید بر لزوم افزایش سرانه ورزشی در مراکز آموزش پایه تا دانشگاه اضافه کرد: با برگزاری کلاس های فوق برنامه ورزشی در مدارس، سلامت روح و روان به عنوان عامل مؤثر در یادگیری به میزان قابل توجهی تحت تأثیر تحرک و پویایی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده مؤثر از ظرفیت های موجود در امر ورزش باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: برای تحقق این امر دستگاه های اجرایی و نهادهای استان نسبت به معرفی اماکن و توانمندی های خود در امر ورزش اقدام کنند تا نسبت به استفاده حداکثری از این توانمندی برای توسعه امر ورزش در استان استفاده شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توسعه ورزش های همگانی در کنار ورزش حرفه ای و قهرمانی بیان کرد: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت روانی احیای ورزش های بومی محلی در همه فصول مورد تاکید است.

عباسی ادامه داد: سواحل گیلان قابلیت خوبی در امر توسعه ورزش های آبی و ساحلی دارد که نباید از آن غافل شد.

وی با تاکید بر توسعه و ارتقای ورزش روستایی افزود: مناطق روستایی باید محور فعالیت های ورزشی قرار گیرد که این امر با توسعه اماکن ورزشی در روستاها محقق می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت غرور و هویت ملی در ورزشکاران به عنوان نام آوران ایران اسلامی تصریح کرد: برافراشتن پرچم مقدس ایران اسلامی در میادین ورزشی برای هر بیننده ای غرورآفرین است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان