جستجوگر خبری شهرستان شفت

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از وظایف اصلی این نهاد را تلاش در جهت پرورش بعد روحی و خصلت های برتر انسانی دانست و گفت: یکی از نمونه های بارز و کامل پرورش صحیح ابعاد روحی انسان را می توان در شخصیت مرحوم امید ...

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز در یادواره معلم فداکار حسن امیدزاده در مسجد جامع امیدمحله روستای بیجارسر با اشاره به ابعاد جسمانی و روحانی انسان، اظهار کرد: وجه تمایز و دلیل برتری انسان بر سایر مخلوقات بعد روحی انسان است که نیاز به پرورش و توجه ویژه دارد.

 

وی یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش را تلاش در جهت پرورش بعد روحی و خصلت های برتر انسانی دانست و افزود: یکی از نمونه های بارز و کامل پرورش صحیح ابعاد روحی انسان را می توان در شخصیت مرحوم امید زاده دید که در واقعه ی آتش سوزی کلاس درس، برای نجات دادن جان دانش آموزان به دل آتش زد و دچار سوختگی شد و با فداکاری و ایثار خود تا ابد در خاطرات ماندگار شد.

 

خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم رسالت معلمان در امر تربیت نیروی انسانی را رسالتی خطیر برشمرد و اظهار کرد: پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف حاصل تلاش و زحمات فرهنگیان جامعه و تربیت صحیح نیروی انسانی است.

 

وی با اشاره به فداکاری مرحوم امیدزاده در نجات دادن جان دانش آموزان از شعله های آتش، افزود: ایمان و اعتقاد قلبی مرحوم امید زاده زمینه ساز این حرکت بزرگ بوده است.

 

صغری شاد چوبری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شفت نیز در این مراسم حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت معلم فداکار و شهیدان این منطقه را نشانگر ارادت و علاقه ی مردم به شخصیت هایی دانست که برای آسایش و آرامش مردم جانانه از جان شیرین خود گذشتند.

گفتنی است در پایان این مراسم مسئولین با حضور بر مزار شهدا و مرحوم امید زاده با غبارروبی و گلباران مزار آن ها ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گلکون کفن منطقه بیجارسر و معلم فداکار شفتی مرحوم امید زاده ادای احترام کرده و یاد و خاطره شان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/۳۳۸۹



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان