جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آثار جشنواره «طنز پهلو» باید به کتاب تبدیل شود، گفت: مستندی نیز از این جشنواره به عنوان تاریخ شفاهی حوزه طنز تهیه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر سه شنبه جلسه سیاستگذاری جشنواره شعر «طنز پهلو ۶»، کیومرث صابری فومنی را یک ظرفیت بومی و محلی در تراز ملی عنوان و اظهار کرد: امروز نیازمند تقویت گفتمان ها در سطح جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه باید به یک گفتمان یکسان و واحد در جامعه برسیم که در حوزه ادبیات زبان طنز می تواند این جایگاه را داشته باشد، افزود: زبان طنز توانایی پیوند زدن گفتمان ها، فرهنگ ها و افکار را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با استفاده از زبان طنز می تواند انتقادها را بدون رنجیده خاطر شدن کسی بیان کرد، گفت: در دیدار طنزپردازان با وزیر ارشاد یادی از مرحوم «گل آقا» شد و درخواست برگزاری بزرگداشتی در سطح ملی برای این چهره طنزپرداز شد.

وی به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره و با بیان اینکه پیگیری هایی برای دیدار اعضای ستاد بزرگداشت جشنواره طنز پهلو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است، افزود: در تلاش هستیم که این دیدار در هفته منتهی به برگزاری این جشنواره انجام شود.

ثقتی ادامه داد: یکی از گلایه ها و نواقص به برگزاری چنین جشنواره ها و مراسم بزرگداشتی تعدد سخنران بوده که باید با مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه بهترین اقدام صورت گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال های گذشته مغفول مانده و امسال باید به سرانجام برسد موضوع کتاب مجموع آثار برگزیده در دوره های گذشته این جشنواره است که باید با تعیین هیئت تحریریه اقدامات لازم برای جمع بندی و انتشار آن انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای اطلاع رسانی و بازتاب برگزاری این جشنواره، ادامه داد: این جشنواره باید در قالب یک مستند نیز تولید و به عنوان یک تاریخ شفاهی در حوزه طنز ارائه شود.

ثقتی اضافه کرد: مسئولان فومن نیز با توجه به اینکه امسال این شهرستان میزبان چند همایش ملی هستند باید همکاری لازم برای مرمت و بازسازی سالن آمفی تئاتر مجمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن داشته باشند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان