جستجوگر خبری شهرستان شفت

در نشست شورای سلامت شهرستان فومن، مسؤولان اذعان داشتند علیرغم توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این شهرستان، همچنان با توجه به جمعیت و گردشگران فومن نیازمند توسعه در نظام سلامت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، امروز نشست شورای سلامت شهرستان فومن در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان، برگزار شد. 

راه اندازی بخش های ویژه و کلینیک تخصصی در فومن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به چالش ها و موانع دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: سالاری زمانی مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بر عهده گرفت که وضعیت بحرانی این بخش وسیع، بسیار گسترده بود که تنها بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی نمونه از آن است که تماماً پرداخت شده است و می توان گفت سالاری و تیم همراه آن، دانشگاه را از چالش ها و بحران های موجود عبور داد. 

وی با اشاره به خدمات جهادی و انقلابی ایجادشده در بخش های زیربنایی و روبنایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این دانشگاه در کنار توسعه زیرساخت ها توانست با ویروس منحوس کرونا نیز مقابله کند که در این زمینه نیز موفقیت های خاصی حاصل شد که برتری این استان در تزریق دوز اول و دوم واکسن، نمونه ای از آن است. 

خلیل بهروزی فر با اشاره به تلاش و ممارست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال های اخیر تصریح کرد: شخصاً شاهد بودم که رییس دانشگاه برای توسعه شاخص های بهداشت و درمان استان گیلان، مستمرا با مسؤولان ارشد کشور و حتی کارشناستان مربوطه ارتباط می گرفت تا بتواند وضعیت بهداشت و درمان استان را بهبود ببخشد. 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان گفت: این استان به ویژه شهرستان فومن با توجه به گردشگرپذیر بودن خود باید از زیرساخت مناسب بهداشتی و درمانی برخوردار باشد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال های اخیر، حدود ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان فومن هزینه کرده، افزود: علیرغم تلاش های جهاد گونه صورت گرفته در شهرستان فومن، هنوز این شهرستان نیازمند مساعدت های ویژه است. 

بهروزی فر با اشاره به راه اندازی بخش های ویژه و کلینیک تخصصی در فومن بیان کرد: خوشبختانه بخش های زیادی در بیمارستان و کلینیک ویژه این شهرستان از جمله بخش جراحی در بیمارستان راه اندازی شده که بسیار می تواند در افزایش رضایتمندی مردم مؤثر باشد. 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همچنین توسعه داروخانه شبانه روزی بیمارستان فومن، راه اندازی داروخانه مرجع در کلینیک ویژه تخصصی فومن به جهت بهره مندی مردم غرب گیلان و همچنین فعال کردن درمانگاه شبانه روزی گوراب پس این شهرستان را خواستار شد. 

لزوم مساعدت همه جانبه در جهت توسعه نظام سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستانهای فومن و شفت جز کم برخوردارترین مناطق استان هستند، اظهار کرد: بار بیماری این دو شهرستان به دلیل وجود مناطق گردشگرپذیر و جمعیت قابل توجه روستایی، بیشتر بر دوش بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن است. 

وی با اشاره به بخشی از خدمات ارائه شده در شهرستان فومن، افزود: افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه ها از جمله کلینیک ویژه تخصصی فومن با توجه به ماده ۴۸ (خاتمه قرارداد)، قابل تصور نبود. 

ارسلان سالاری همچنین به راه اندازی بخش ICU، CT اسکن و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین خانه های بهداشت در شهرستان فومن طی سال های اخیر نیز اشاره کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مساعدت همه جانبه در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان فومن تأکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت اعتبارات نمایندگان، شورای برنامه ریزی شهرستان و استان و همچنین خیران و سازمان های بیرونی ازجمله سپاه و ارتش بهره گرفت. 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه از زیرساخت های موجود بهداشتی و درمانی استان به خوبی استفاده نمی شود، بیان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان ناشی از سوء مدیریت ها است که باید پیش از تلاش برای توسعه زیرساخت ها موردتوجه قرار بگیرد. 

داروخانه بیمارستان فومن شبانه روزی می شود
سالاری بر ضرورت شبانه روزی شدن داروخانه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و راه اندازی داروخانه مرجع در شهرستان با بهره گیری از نیروی انسانی موجود تأکید کرد و گفت: دارویی که بیمار نمی تواند در داروخانه های شهرستان پیدا کند، باید در داروخانه های زیرمجموعه دانشگاه موجود باشد. 

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه بر استفاده از همه ظرفیت ها تأکید شده، افزود: تمام آمبولانس های بهداشتی، درمان و اورژانس باید با یکدیگر تجمیع شده تا از همه ظرفیت ها همچون آزمایشگاه ها بهره گرفته شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شرایط عادی و غیر بحرانی بسیاری از استان ها ازجمله سمنان و مازندران زیرساخت های بهداشتی و درمانی خود را تا ۴۰ سال آینده نیز توسعه داده اند، بیان کرد: توسعه زیرساخت ها در استان گیلان، طی چند اخیر آغازشده و همچنان نیز با شدت و حدت ادامه دارد. 

سالاری بر لزوم بهره گیری از ظرفیت خیران تأکید کرد و گفت: دانشگاه از هرگونه همکاری با خیران در نظام سلامت به ویژه در منطقه گوراب پس استقبال می کند. 

وی با تاکید بر ضرورت توزیع متوازن پزشکان در نظام بهداشتی استان گیلان تصریح کرد: پزشکان شاغل در دانشگاه به ویژه طرحی ها، مکلف اند جهت ارایه خدمات به ساکنان و گردشگران ماسوله، در این مناطق، حضور داشته باشند. 

شاخص های بهداشت و درمان فومن ارتقا یافته است
فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات و مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: وضعیت شاخص های بهداشت و درمان گیلان و همچنین شهرستان فومن به جهت خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقا مطلوبی یافته است. 

موسی فکور با بیان اینکه انتظارات مردم و مسؤولان از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت گستردگی خدمات ارائه شده بیشتر است، افزود: سیر صعودی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سقف انتظارات را از این دستگاه خدماتی افزایش داده که افزایش دستگاه ها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و همچنین کلینیک ویژه و تخصصی فومن از نمونه های آن است. 

وی همچنین به ضرورت تجدید بنای ساختمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تأکید کرد و گفت: این ساختمان قدمتی حداقل ۷۰ساله دارد و تجدید بنای آن یک ضرورت است. 

نماینده عالی دولت در فومن به لزوم انتقال پایگاه اورژانس شهرستان فومن و یا احداث پایگاه های اورژانس جدید در این شهرستان با توجه به افزایش جمعیت به ویژه گردشگران در این شهرستان تأکید کرد. 

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیر شبکه بهداشت و درمان و همچنین رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن نیز به طرح مواردی در جهت اصلاح زیرساخت ها و رفع موانع و مشکلات حوزه سلامت این شهرستان پرداختند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان