جستجوگر خبری شهرستان شفت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان جهانی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص داده شد که در ...

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت استفاده از ساختمان های تاریخی در سطح شهرستان ها به عنوان موزه اظهار کرد: یک کارخانه چای سازی قدیمی به عنوان موزه طبیعی چای در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به راه اندازی موزه ابریشم در استان گیلان گفت: بنای سردار امجد در شهر تالش که به عنوان نماد این شهر محسوب می شود نیز به عنوان موزه شهدا و باستان شناسی در نظر گرفته شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان افزود: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص داده شد که در حال ابلاغ است و اکنون طرح توسعه موزه های استان را در دست اقدام داریم. 

جهانی با اشاره به اقدامات انجام شده مربوط به موزه رشت تصریح کرد: تاکنون حدود هشت میلیارد تومان برای این موزه هزینه شد و این موزه به عنوان موزه باستان شناسی شمال کشور مطرح است و اخیراً جام رشی که در کشورهایی همچون اسپانیا به نمایش گذاشته شده بود در نمایشگاه موزه رشت به نمایش گذاشته شد. 

وی افتتاح غار موزه در سطح شهرستان ها را جزو دیگر برنامه های مدنظر این اداره کل عنوان کرد و افزود: مرمت و ساماندهی حدود ۵۰ اثر و بنای تاریخی گیلان از دیگر اقداماتی که در حال انجام است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برگزاری موزه ونگارد لاهیجان بیان کرد: این موزه نخستین موزه تخصصی مربوط به جنگ جهانی دوم است که سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و تا امروز بازدیدکنندگان زیادی داشته و جزو موزه های پُربازدید گیلان است که به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و تخصصی لاهیجان به شمار می رود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان