جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به شناسایی دو گور تاریخی در میدان شهرداری رودسر حین عملیات توسعه شهری، گفت: مطالعات باستان شناسی برای تعیین قدمت گورها در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی جهانی با اشاره به کشف دو گور تاریخی در میدان شهرداری رودسر، اظهار کرد: حین عملیات توسعه شهری و احداث خیابان دو گور تاریخی در میدان شهرداری رودسر کشف شد.

وی ادامه داد: مقرر شده محققان میراث فرهنگی گیلان مطالعات باستان شناسی لایه نگاری و تعیین قدمت دقیق این گورها را با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر در این منطقه انجام دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان هدف از مطالعات باستان شناسی در میدان شهرداری رودسر را شناخت دوره های مختلف فرهنگی و تاریخی این شهر و ارتباط این گورهای تاریخی با ادوار مختلف در این منطقه عنوان کرد و افزود: در این گورها استخوان های یک کودک و یک فرد بالغ پیدا شد که قرار است بررسی های دقیق تر بر روی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس متن های تاریخی، قدمت شهر رودسر به حکومت محلی علویان، آل زیار، آل بویه و آل کیا می رسد، گفت: متأسفانه در جریان توسعه شهر و احداث خیابان ها، برخی از آثار فرهنگی دوره های گذشته این شهر از بین رفته است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان