جستجوگر خبری شهرستان شفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به کشت ۵۸ درصد از اراضی شالیزاری گیلان گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی معادل ۵۸ درصد شالیزارهای استان زیر کشت برنج رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت برنج در اراضی شالیزاری استان در حال انجام است، اظهار کرد: پس از رهاسازی آب سد سفیدرود و بارش های اخیر، جانی دوباره به اراضی شالیزاری گیلان دمیده شد و اکنون کشت برنج در اراضی کشاورزی با سرعت در حال انجام است. 

وی با اشاره به کشت ۵۸ درصد از اراضی شالیزاری گیلان گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار هکتار از اراضی معادل ۵۸ درصد شالیزارهای استان زیر کشت برنج رفته است. 

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، نشاء برنج در ۸۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۵۲ درصد اراضی نشاء شده داخل شبکه آبیاری سدسفیدرود و ۵۱ هزار هکتار یعنی ۷۶ درصد اراضی نشاء شده هم خارج از شبکه است. 

محمدی سد سفیدرود را مهمترین سد کشور برشمرد و بیان کرد: ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به سد سفیدرود و منابع آبی ذخیره آن وابسته بوده و بقیه خارج از شبکه از آب رودخانه ها، آب بندان ها و چاه ها بهره می برند. 

وی با تاکید بر استفاده از کود شیمیایی فسفره در اراضی کشاورزی افزود: شالیکاران نسبت به استفاده از کود پایه فسفره قبل از نشاکاری به منظور تقویت خاک و تولید توجه کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از شالیکاران در خصوص رعایت تقویم زراعی و توصیه های سازمان هواشناسی گفت: توجه برنجکاران به هشدارهای هواشناسی هم ازجمله ضرورت هاست چنان که از هر گونه کودپاشی در شرایط بارندگی خودداری کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان