جستجوگر خبری شهرستان شفت

استاندار گیلان: وضعیت شهر رشت باید مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و شهردار منتخب رشت ابراز امیدواری کرد : با انسجام بیشتر مدیران و بهره مندی از همه ظرفیت ها ، سال جدید باید سال تحول در کلانشهر رشت باشد. 

وی با اشاره به ضرورت ارتقا خدمات به مردم و مسافران رشت ، افزود: مدیران حوزه شهری باید برای محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه امور فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ایده ها و طرح های نوین نخبگان و پژوهشگران تلاش کنند.

استاندار گیلان از وضعیت مطلوب تصفیه خانه شیرابه سراوان بر اساس بررسی های کارشناسان خبر داد و گفت: برای بهسازی کامل سراوان باید از ظرفیت های ملی و اعتبارات تخصیص داده شده استفاده کرد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

دکتر اسدالله عباسی تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه های کنترل پسماند در گیلان دانست و افزود : باید با استفاده از برنامه های علمی و فرهنگی و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین مردم ، به ویژه روستائیان موجب کاهش تولید زباله در استان شد.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم راه اندازی ۴ خط تولید کارخانه کودآلی در استان ، افزود: راه اندازی زباله سوز فقط پاک کردن صورت مسئله است، زیرا خود دستگاه زباله سوز باعث آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می کند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت باید برای ساخت سریع و بهره برداری از تصفیه خانه شهر صنعتی و مسکن مهر رشت در سال جدید اقدام کنند و بودجه مورد نیاز هم از طریق تهاتر نفت تامین می شود.

استاندار گیلان گفت: از حالا اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهردار به فکر آزادسازی حریم ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود باشند ، زیرا تا ۲ یا ۳ سال آینده با پاکسازی این ۲ رودخانه ، باید امکانات گردشگری و فرهنگی در حاشیه ی آن ها فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم در این نشست در سخنانی با قدردانی از اقدام جهادی استاندار گیلان در پیگیری رفع معضل پسماند سراوان و همراهی مردم منطقه قدردانی کرد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان