جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ورود ۵۳ میلیون گردشگر به استان گفت: در مقایسه با سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشته ایم و گیلان مقصد اول گردشگری کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به روند ثبت جهانی ماسوله اظهار کرد: نماینده یونسکو در سفر اخیر خود به گیلان از تمام مناطق ماسوله بازدید کرد و قرار است که تا دو هفته دیگر گزارش مربوط به ثبت جهانی ماسوله را ارسال کند و با توجه به رضایتمندی وی از این سفر، امیدواریم که ماسوله تا سال آینده ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه این استان ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دارد، افزود: هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده و قلعه رودخان به عنوان یک اثر شاخص جهانی مطرح است.

جهانی با بیان اینکه ۳۰ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، بیان کرد: نزدیک به ۵۰۰ جاذبه طبیعی و گردشگری در گیلان را شناسایی کردیم.

وی با اشاره به ورود ۵۳ میلیون گردشگر به استان گیلان تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰۵ درصد رشد داشته و گیلان مقصد اول گردشگری کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه این مجموعه تعهد ایجاد شغل برای هزار و ۱۲۰ نفر را برعهده دارد، افزود: تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال خود را محقق کردیم و در ۶ ماهه نخست امسال در این حوزه عملکرد موفقی را ثبت کردیم.

جهانی با بیان اینکه بیشترین مشکل در حوزه گردشگری گیلان مربوط به منابع طبیعی است، عنوان کرد: فرصت های سرمایه گذاری استان تعیین و مشخص شده و قرار است آبان ماه امسال در همایشی که در رشت برگزار می شود همه فرصت های سرمایه گذاری استان مشخص و رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ مجوز بی نام برای حوزه گردشگری در گیلان صادر شده است، تصریح کرد: ساخت هتل در مسکن مهر رشت به مرحله سرمایه گذاری رسیده است.

جهانی با اشاره به پرداخت ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال زایی روستایی بیان کرد: نسبت به سال گذشته، ۱۷۰ درصد رشد بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی گیلان نیز ثبت شده است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان