جستجوگر خبری شهرستان شفت

رشت- استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت های علمی گفت: مزیت های انرژی هسته ای در کشاورزی و پزشکی گیلان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های علمی اظهار کرد: باید با استفاده پتانسیل های علمی تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

وی به مزیت های خوب استان گیلان اشاره و با بیان اینکه باید از آنها برای رفع و کاهش مشکلات در بخش های مختلف استفاده کرد، افزود: جلسات تخصصی و کاربردی در این زمینه با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان ملی و استانی برگزار شده است.

عباسی با اشاره به اینکه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مزیت های مختلفی از جمله در بخش کشاورزی و علم پزشکی دارد، تصریح کرد: ما در هر دو بخش برای استان گیلان سرمایه گذاری می کنیم.

استاندار گیلان با برشمردن مزیت های کشاورزی استان و نقش فعالیت های انرژی اتمی در تقویت این بخش گفت: با توجه به اختصاص عرصه مناسب، تا ابتدای سال آینده بخش هایی از فعالیت های توسعه ای سازمان انرژی اتمی در رشت راه اندازی می شود.

عباسی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی می تواند در بخش مبارزه با آفات و دفع آن به صورت بیولوژیک؛ در مسئله سم زدایی و کنترل شیرابه های پسماند و تبدیل آن به آب کشاورزی، کاهش بار میکروبی، پرتو دهی گاما برای محصولات صادراتی گیلان، حوزه آب و خاک و سموم مورد استفاده کشاورزان در استان خدمات ارائه کند که اقدامات دانش بنیان خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی در زمینه کنترل شیرابه های سراوان با توجه به تکنولوژی روز دنیا می تواند کمک کند، افزود: علاوه بر پهنه سراوان، در سایر حوزه های پسماند نیز با جلسات متعددی که با حضور رئیس و معاونان سازمان انرژی اتمی برگزار شده می توان گام های مؤثری برداشت.

استاندار گیلان بیان کرد: در بخش علوم پزشکی نیز مباحثی برای بهره مندی از ظرفیت انرژی هسته ای مطرح است که باید به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان