جستجوگر خبری شهرستان شفت

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به اینکه زیرساخت های این شهرستان نیازمند تقویت است، گفت: توجه به این بخش برای رونق بیشتر تجارت خارجی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آستارا با اشاره به اهمیت مدیریت بحران اظهار داشت: بحران یک واقعه پیش بینی نشده است و کسانی در مدیریت این بحث موفق می شوند که بتوانند پیش بینی لازم را داشته باشند تا در زمان وقوع سرگردان نشوند و با آگاهی به سمت حل مساله پیش بروند.

رضایی پور با بیان اینکه ۸۵ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای سه گانه آستارا صورت می گیرد، افزود: توسعه زیرساخت های اقتصادی شهرستان برای رونق بیشتر تجارت خارجی بسیار مهم است.

وی گفت: با توجه به اینکه آستارا مرکز صادرات و کریدور شمال-جنوب است، تردد کامیون ها یکی از بحران های این شهرستان است که برآورد می شود به زودی تردد روزانه یک هزار دستگاه کامیون با هدف صادرات به کشورهای مشترک المنافع را شاهد باشیم.

رضایی پور ادامه داد: این شهرستان البته در سال های گذشته با مشکلاتی متعدد دیگری از جمله در بحث آب و برق رو به رو بود و قطعی های مکرر داشتیم که امسال با استفاده از ظرفیت های موجود موضوع مدیریت شد و مشکلی نداشتیم اما ضرورت دارد تا با اقداماتی مانند فعال سازی پروژه ساخت سد ملاهادی در کنار فرهنگ سازی الگوی درست مصرف، مشکلات را ریشه ای مرتفع کنیم.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه شاخص گازرسانی در شهرستان آستارا با تلاش های صورت گرفته به حدود ۹۸ درصد رسیده است، افزود: تنها در روستاهای مشند و حوزه بهارستان مشکلاتی داریم از جمله اینکه با رسیدن گاز به آن منطقه، سوخت رسانی متوقف شده است که با توجه به نزدیکی فصل سرما تلاش داریم تا با کاهش سخت گیری ها مجوزهای لازم صادر شود و روستاییان از نعمت گاز برخوردار شوند.

رضایی پور همچنین به لزوم بهسازی راه دسترسی روستاهای عباس آباد، سیج و دربند اشاره و اظهار کرد: باید اعتبار ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شود تا در زمان بارندگی و وقوع حوادثی مانند جاری شدن سیلاب مشکلی پیش نیاید.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان